Royal Jean logo
انتخاب لباس مناسب برای فرم اندامی مثلث برعکس
11 شهریور, 1403

انتخاب لباس مناسب برای فرم اندامی مثلث برعکس

آنچه در این مقاله خواهید خواند

شناخت فرم بدن در انتخاب لباس مناسب و داشتن یک استایل زیبا اهمیت زیادی دارد. برای اینکه احساس خوبی به بدنتان داشته باشید و شیک به نظر برسید، باید اطلاعات کاملی درباره فرم اندام خود به دست آورید. فرم اندامی مثلث برعکس یکی از انواع فرم بدنی محسوب می‌شود که داشتن شانه‌های نسبتاً پهن و تفاوت قابل توجه بین اندازه سینه و دور باسن باریک از بارزترین خصوصیات آن است.

برای ایجاد تعادل در ظاهر اندام مثلث معکوس، بهتر است از لباس‌هایی استفاده شود که توجه را به سمت پایین تنه جلب کند. در ادامه این مقاله از رویال جین، سایر ویژگی های این فرم بدنی و نکات استایل کردن لباس برای فرم اندامی مثلث برعکس را بررسی می کنیم.

به نقل از سایت Theconceptwardrobe فرم اندامی مثلث برعکس با این ویژگی ها میباشد:

The inverted triangle body shape is characterised by broad shoulders and / or bust that narrow down to the hips.
This makes the body appear like an inverted triangle shape.

ویژگی فرم اندامی مثلث برعکس

نکته قابل توجه درباره افرادی که شکل بدن مثلثی معکوس دارند، این است که معمولاً بالاتنه آنها پهن تر از باسنشان بوده که وقتی از قسمت شانه به پایین به بدن آنها نگاه می کنید، ظاهر اندام آنها به شکل یک مثلث معکوس به نظر می رسد.

سایر ویژگی های کلیدی فرم اندامی مثلث برعکس که به خانم ها در انتخاب لباس بر اساس انواع اندام زنانه کمک می‌کند عبارتند از:

شانه‌های عریض و پهن

زنان با فرم بدنی مثلث برعکس معمولاً دارای شانه‌های پهن هستند. این ویژگی می‌تواند به دلیل فعالیت‌های ورزشی یا ژنتیک باشد و به آن‌ها ظاهر ورزشکاری و پرقدرت می‌دهد.

سینه‌های بزرگ

زنان با این فرم بدنی معمولاً سینه‌های بزرگتری در مقایسه با کمر و باسن دارند. البته منظور از بزرگ بودن سینه، به نسبت پایین تنه است.

دور کمر باریک

افرادی که دارای فرم مثلث برعکس هستند، معمولاً دور کمر باریکی دارند که در مقایسه با سینه و شانه ها کمتر به چشم می آید.

باسن کم حجم

در این فرم، باسن معمولاً کم حجم تر از شانه‌ها است و ممکن است برجستگی کمی هم داشته باشد. این تفاوت اندازه باعث ایجاد ظاهری مردانه‌تر می‌شود و به همین دلیل، انتخاب لباس‌های مناسب برای این فرم، و برای حفظ ظرافت زنانه اهمیت دارد.

شلوار مناسب فرم اندامی مثلث برعکس
شلوار مناسب فرم اندامی مثلث برعکس

شلوار مناسب فرم اندامی مثلث برعکس

برای افرادی با فرم بدنی مثلث وارونه، انتخاب شلوار مناسب اهمیت زیادی دارد. هنگام انتخاب شلوار برای فرم بدن مثلث برعکس، هدف برقراری تعادل بین کل بدن با افزایش حجم به پایین تنه و دور کردن توجه از شانه های پهن تر است.

هنگام انتخاب شلوار جین برای فرم بدن مثلثی معکوس، مدل هایی را در نظر بگیرید که قسمت های کم حجم بدن شما را تقویت و متعادل می‌کند. شلوار جین‌ بوت کات، نیم بگ و انواع شلوار جین گشاد زنانه گزینه های مناسبی هستند؛ زیرا توهم دیداری در قسمت پایین تنه ایجاد می‌کنند که با شانه‌های پهن‌ در بالاتنه هماهنگ می‌شوند.

اگر شلوار جین دارای کمر پهن باشد، این کمر در باریک ترین نقطه بدن قرار می گیرند و خط مشخص تری برای کمر ایجاد می کنند. این سبک همچنین به جلب توجه به سمت پایین کمک می‌کند، و هنگامی که با یک تاپ مناسب ست شود، تعادلی برای عرض شانه ها و ایجاد حس تناسب ایجاد می‌کند.

به دنبال شلوارهایی با جیب، تزئینات یا الگوهایی باشید که جذابیت بصری و حجم را در اطراف باسن و ران‌ها می‌افزایند. شلوار هایی مانند شلوار بگ کتان که فضای کافی بین پوست و پارچه شلوار فراهم می‌کنند، ایده‌آل هستند.

نکات استایل کردن لباس برای فرم اندامی مثلث برعکس
نکات استایل کردن لباس برای فرم اندامی مثلث برعکس

نکات استایل کردن لباس برای فرم اندامی مثلث برعکس

  • از کیف‌های دستی و کفش‌های روشن یا با جزئیات غفلت نکنید؛ آنها چشم را به سمت پایین تنه می‌کشند و شانه‌های عریض را متعادل می‌کنند.
  • پیراهن دکلته و یقه قایقی برای اندام مثلث وارونه توصیه نمی‌شود.
  • پارچه های راه راه‌های عمودی و رنگ‌های تیره‌تر در بالاتنه می‌توانند از نظر بصری کاری کنند شانه‌های شما را باریک به نظر برسند. در حالی که رنگ های روشن برای دامن یا شلوار می‌توانند توجه را به پایین تنه‌تان جلب و ظاهری متعادل ایجاد کنند.
  • از پوشیدن شلوار جین تنگ و اسکینی اجتناب کنید؛ زیرا تفاوت بین شانه های پهن و باسن کم حجم را بیشتر نمایان می‌کند.
  • استفاده از اکسسوری‌هایی مانند گردنبندهای بلند یا گوشواره‌های بزرگ می‌تواند باعث جلب توجه به صورت و دور کردن توجه از شانه‌ها شود.

نتیجه گیری

فرم اندامی مثلث برعکس که به فرم بدنی توت فرنگی و V شکل نیز شهرت دارد یک فرم بدن رایج است که با شانه های پهن تر و کمر و باسن باریک تر شناخته می‌شود. هدف اصلی استایل کردن فرم بدنی مثلث وارونه این است که با برجسته کردن قسمت پایین تنه یک خطای دید ایجاد شود که در نهایت تعادل و هماهنگی را به ارمغان می آورد.

سوالات متداول

تفاوت بین اندام ساعت شنی و مثلث برعکس چیست؟

اندام ساعت شنی بالاتنه و پایین تنه پهن‌ با کمر باریک در وسط دارد. فرم بدنی مثلث معکوس دارای بالاتنه عریض تر نسبت به پایین تنه است.

چگونه با فرم بدن مثلث معکوس، ظرافت زنانه را حفظ کنیم؟

پوشیدن لباس‌هایی که توجه را به سمت پایین بدن جلب می‌کنند، مانند شلوارهای گشاد یا دامن‌های A-line، به تعادل فرم بدن زنانه کمک می‌کنند.

این مقاله را به اشتراک بذارید