Royal Jean logo
با فرم اندامی مثلث یا گلابی آشنا شویم
08 شهریور, 1403

با فرم اندامی مثلث یا گلابی آشنا شویم

آنچه در این مقاله خواهید خواند

فرم اندامی مثلث یا گلابی یکی از انواع فرم بدنی است که در آن عرض سینه و شانه در بالاتنه نسبت به لگن و باسن در پایین تنه کمتر است. برای فرم اندامی مثلث یا گلابی بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که قسمت بالاتنه آن کمی پر تر باشد تا با حجم قسمت پایین تنه تعادل ایجاد کند.

در ادامه این مقاله از رویال جین، سایر ویژگی های فرم بدنی گلابی شکل و نکات استایل کردن لباس برای اندام مثلث را بررسی می کنیم.

به نقل از سایت Clotsybrand فرم اندامی مثلث یا گلابی چیست؟

A triangle body, often also known as a pear body, is a type of figure characterized by having a narrower upper part compared to the lower part. People with this figure usually have narrower shoulders and bust in relation to their hips, thighs and buttocks.

ویژگی فرم اندامی مثلث یا گلابی

فرم اندامی مثلث (گلابی) بین بسیاری از زنان رایج است و به طور کلی افرادی با اندام گلابی شکل شانه های باریک تری دارند و همین ویژگی باعث می‌شود بدن به شکل یک مثلث به نظر برسد.

شناخت ویژگی های منحصر به فرد شکل بدن مثلثی می تواند به خانم ها کمک کند تا هنگام انتخاب لباس بر اساس انواع اندام زنانه دچار چالش نشوند. ویژگی های فرم بدنی مثلثی شامل موارد زیر است؛

ران و باسن بزرگ

افرادی که دارای فرم اندامی مثلثی هستند، معمولاً کمر باریک و ران‌های پرحجم و گرد دارند که این ویژگی باعث ایجاد یک فرم زنانه و جذاب می‌شود. داشتن ران بزرگ و کمر باریگ همچنین به ایجاد تناسب در بدن کمک می‌کند.

شانه های ظریف‌ و کوچک

در کنار باسن و ران‌های پهن، شانه‌های باریک نیز از دیگر ویژگی‌های مهم فرم اندام گلابی به شمار می‌روند. افرادی با فرم اندام مثلثی معمولاً دارای شانه‌های کوچکتر و باریک‌تر هستند که باعث می‌شود توجه به قسمت پایین بدن جلب شود.

کمر باریک و مشخص

یک ویژگی دیگر فرم اندامی مثلثی، کمر باریک است. بسیاری از افرادی که دارای این فرم بدن هستند، دارای کمر باریک و مشخصی هستند که این امر به زیبایی و جذابیت کلی اندام کمک می‌کند. با استفاده از لباس‌های مناسب و تکنیک‌های طراحی، می‌توان این ویژگی را بیشتر نمایان کرد و به تناسب فرم بدن افزود.

سینه کوچک

از دیگر ویژگی‌های فرم اندامی مثلثی این است که در مقایسه با باسن، معمولاً اندازه سینه‌ها در افرادی با این فرم بدن کوچک‌تر است. ممکن است برخی افراد در انتخاب برخی لباس‌ها با چالش‌هایی مواجه شوند، اما در عوض، می توانند با پوشیدن لباس‌هایی با یقه‌های باز و یا لباس هایی که دارای تزئینات در بالاتنه هستند به هماهنگی با پایین تنه بیفزایند.

شلوار مناسب فرم اندامی مثلث یا گلابی
شلوار مناسب فرم اندامی مثلث یا گلابی

شلوار مناسب فرم اندامی مثلث یا گلابی

برای افرادی با فرم بدنی گلابی، انتخاب شلوار مناسب اهمیت زیادی دارد؛ بهترین نوع شلوار برای این افراد شلوارهاییست که باعث کاهش حجم پایین تنه و کوچک‌تر نشان دادن باسن می‌شوند. به‌طور کلی، شلوارهای ساده و شلوارهایی با کمر گنی گزینه‌های مناسبی به شمار می‌آیند. شلوارهایی که دارای کمر کوتاه هستند و زیر کمر قرار می‌گیرند، می‌توانند باسن را بیشتر نمایان کنند.

شلوار های تیره، با برش‌های ساده و دوخت‌های بدون جزئیات توجه را از قسمت پایین تنه دور می‌کنند و بهتر است بدون حلقه‌ی کمربند، چین، جیب‌های بزرگ، الگوهای شلوغ باشند. اگر شما دارای فرم بدن گلابی هستید و قصد دارید شلوار جین بپوشید، گزینه‌های خوبی مثل جین‌های راسته با قد بلند و شلوار بگ کتان زنانه در بازار وجود دارند.

نکات استایل کردن لباس برای فرم اندامی مثلث یا گلابی
نکات استایل کردن لباس برای فرم اندامی مثلث یا گلابی

نکات استایل کردن لباس برای فرم اندامی مثلث یا گلابی

  • بهتر است از رنگ های تیره برای پایین تنه استفاده کنید تا به کاهش حجم باسن و ران و ایجاد تناسب کمک کند.
  • شلوارها و دامن‌های با برش‌ ساده و بدون جزئیات انتخاب کنید تا به ایجاد تناسب کمک کند. دامن‌های سیلوئت A-lineمی‌توانند به تعادل فرم بدن کمک کرده و پایین تنه را کمتر نمایان کنند.
  • برای اینکه بیشتر توجه به سمت بالاتنه باشد، می‌توانید بلوزها و تاپ‌های رنگ‌ روشن با جزئیات بیشتر و طرح دار بپوشید.
  • از پوشیدن شلوارهایی با جیب‌های بزرگ و تزئینات اضافی پرهیز کنید. همچنین شلوارهای تنگ که به ران و باسن می‌چسبند، نپوشید. شلوار جین‌ بوت کات یا بگ گزینه‌های مناسبی برای فرم بدن گلابی هستند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی فرم اندامی مثلث یا گلابی پرداختیم. هدف اصلی در استایل کردن این فرم اندامی، ایجاد خطای دید و برجسته کردن بالاتنه برای ایجاد تعادل و جذابیت بیشتر است. دنیای مد و فشن دائماً در حال تکامل است و به ما این فرصت را می دهد تا شخصیت خود را از طریق انتخاب لباس مناسب ابراز کنیم.

یکی از مهمترین جنبه هایی که باید در هنگام لباس پوشیدن به آن توجه کرد فرم بدن است؛ هر فرم بدنی ویژگی‌های خاصی دارد که با انتخاب مناسب لباس می‌توان جلوه بیشتری به آن داد.

سوالات متداول

چه نوع لباسی برای فرم اندام گلابی مناسب است؟

لباس‌هایی با برش‌های ساده و رنگ‌های تیره برای پایین تنه و بلوزها و تاپ‌های طرح دار و رنگی برای بالاتنه مناسب هستند.

چه نوع کفش‌هایی برای فرم اندام مثلثی مناسب است؟

کفش‌های پاشنه‌دار باعث کشیده تر شدن پاها می‌شوند و توجه را از پایین تنه دور می‌کنند. برای حفظ طول و تعادل ساق پا، نیم بوت هایی را انتخاب کنید که درست بالای مچ پا قرار می‌گیرند.

این مقاله را به اشتراک بذارید