Royal Jean logo
5 استایل شلوار جین زنانه
20 خرداد, 1403

5 استایل شلوار جین زنانه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

شلوار جین زنانه را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین لباس‌های روزمره در سراسر جهان دانست. این نوع شلوار را در کمد اکثر آقایان و خانم‌ها می‌توانید پیدا کنید. دلایل مختلفی برای محبوبیت شلوار جین وجود دارد.

دلایل مختلفی برای محبوبیت شلوار جین وجود دارد. به طور مثال: مقاوم بودن پارچه جین، زیبایی، راحتی آن و سازگاری با سبک‌های مختلف مد از مهم‌ترین علت‌های محبوبیت این نوع شلوار است. رویال جین تولید کننده انواع شلوار لی زنانه است. که مدل‌های مختلف آن را با قیمتی رقابتی و کیفیت بالا به بازار عرضه می‌کند.

مدل‌های مختلف شلوار جین با توجه به نوع برش، شکل، رنگ، آزاد بودن و بلندی آن می‌تواند تجربیات متفاوتی به افراد بدهد. 5 مورد از محبوب‌ترین استایل‌های شلوار جین زنانه عبارتند از: مام استایل، اسکینی، بگ، نیم‌بگ و بوتکات که در این مقاله هریک را به طور کامل شرح داده‌ایم. همچنین می‌توانید برای خرید عمده شلوار جین زنانه می‌توانید از طریق سایت رویال جین اقدام نمایید.

در این مقاله به صورت کامل به این موارد پرداخته ایم:

استایلتوضیحاتمناسب برای فرم بدن
مام استایلفاق بلند، دم‌پا مخروطی، قد کوتاهساعت شنی-مستطیل-سیب-مثلث برعکس
اسکینیدر تمام طول پا چسبان.ساعت شنی-مستطیل
بگبه صورت یکسان و از بالا تا پایین شلوار آزاد استساعت شنی-مستطیل-سیب-مثلث برعکس
وایددر بخش ران تنگ‌تر از بگ و در ادامه آزاد استساعت شنی-مستطیل-سیب-مثلث برعکس-گلابی
بوت کاتاز باسن تا زانو صاف و سپس در مچ پا کمی گشاد می شود.ساعت شنی-مستطیل-سیب-مثلث برعکس-گلابی

تاریخچه شلوار جین زنانه

جالب است بدانید شلوار جین زنانه در ابتدا به شکل امروزی وجود نداشته است. زیرا در گذشته با توجه به مقاومت بالای پارچه جین، از شلوارهای جین به عنوان لباس کار استفاده می‌شد.

نام شلوار جین درواقع از نام شهر جنوا واقع در ایتالیا گرفته شده است.در جنوا نخی پنبه‌ای معروف به جین را تولید می‌کردند.بافندگان در ابتدا سعی داشتند همان کتان پنبه‌ای مشهور که درجنوا تولید می‌شود را بسازند. اما در این کار موفق نبودند و پس از آزمون و خطای بسیار پارچه کتان متفاوتی ساختند که به جین مشهور شد.

نکته جالبی که درباره این لباس پرکاربرد و پرطرفدار وجود دارد این است که در ابتدا شلوار جین زنانه وجود نداشت و شلوارهای جین فقط برای مردان و مخصوص کار تولید می‌شد.

اولین شلوار زنانه جین

همانگونه که گفته شد در ابتدا از شلوار جین به عنوان لباس کار مردان استفاده می‌شد. زنانی که کارهای معدن یا کشاورزی انجام می‌دادند نیز از این شلوارهای مردانه استفاده می‌کردند.

در سال 1930 مجله معروف ووگ که یک مجله شناخته شده در دنیای مد است، عکسی از دو زن با شلوارهای جین چسبان منتشر کرد. این عکس با نام "شیک از نوع غربی" درواقع اولین حضور شلوار جین زنانه در جهان مد بود.

اولین کارخانه تولید این شلوار

تقاضا برای خرید این نوع شلوار کار به قدری زیاد شد که دیویس جیکوب به تنهایی قادر به تولید آنها نبود. او تصمیم گرفت با لوی اشتراوس در این کار شریک شود؛ بنابراین در روز بیست می سال 1873 قراردادی برای تولید شلوار جین بین این دو نفر منعقد شد.

در نتیجه اولین کارخانه شلوار جین متولد شد. اما در ادامه با تقاضای بسیار زیاد، شرکت‌هایی مانند Lee و GWG  نیز به تولید این نوع شلوار پرداختند. در ادامه با نحوه ورود شلوار جین زنانه به دنیای مد آشنا خواهید شد.

بعد از جنگ جهانی دوم پوشش شلوار بین زنان محبوب شد و تولیدی‌ها نیز شلوارهای زنانه را به شکل انبوه تولید کردند. شلوار زنانه لی در 1958 میلادی به تولید رسید و در سال 1960 نیز به یکی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین لباس‌های زنانه مبدل شد.

در آن سالها ستارگان سینما در فیلم‌ها و مدل‌ها در صحنه‌های مد شلوار جین می‌پوشیدند. تا حدی که در سال 1950 و 960 شلوار جین نمادی از شورش جوانان محسوب می‌شد. در نهایت در سال 1970 مدل‌ها و رنگ‌های این شلوار افزایش یافت و هر فرد شیک پوشی از این شلوار در پوشش خود استفاده می‌کرد.

به نقل از سایت ELLE برای بهترین شلوار جین روی سیاره

Now, the denim divide straddles more than the classic straight-leg and the rebellious skinny: there are endless styles and shapes to consider. As street style continues to influence the runways, which in turn inspires the high street, the denim market is booming.

استایل‌های مختلف شلوار جین

شلوار جین زنانه دارای استایل‌های مختلفی است. استایل‌های مختلف جین زنانه دارای جزئیات متفاوتی هستند که تن‌خوری متفاوت نیز ایجاد می‌کنند. همان‌طور که قبلا گفته شد، این استایل‌ها شامل: مام استایل، اسکینی، بگ، نیم‌بگ و بوتکات می‌شود. که هریک دارای ویژگی‌های خاص خود هستند.

قبل از خرید شلوار لی زنانه باید به این نکته توجه کنید که آن را برای چه موقعیت‌هایی می‌خواهید بپوشید. زیرا برخی استایل‌ها برای مراسم رسمی و بعضی برای روزمره مناسب هستند. استایل بدن شما هم در انتخاب استایل شلوار جین مناسب شما، نقش مهمی دارد. در ادامه به بررسی دقیق هر استایل می‌پردازیم.

شلوار مام استایل

شلوار مام استایل

شلوار مام استایل را می‌توان یکی از محبوب‌ترین مدل‌های شلوار جین زنانه دانست. این شلوار که اولین بار در سال‌های 1980 و 1990 ارائه شد به دلیل راحت بودن و طراحی منحصربفردش مورد استقبال زنان و دختران قرار گرفت.

ویژگی‌های این شلوار ساق‌های مخروطی شکل، قد کوتاه و کمر بلند است. شلوار مام استایل به دلیل طراحی راحت امکان حرکت آزادانه را به فرد خواهد داد. این استایل از شلوار با سبک‌های مختلف مد سازگار بوده و با انواع لباس‌ها و اکسسوری‌ها ست خواهد شد.

 این شلوارها برای افراد قد بلند و همچنین افرادی که دارای کمی شکم و پهلو هستند بسیار مناسب است. زیرا نوع طراحی در قسمت کمر مام استایل باعث می‌شود این بخش از بدن تا حدی لاغرتر دیده شود.

نکته جالب درباره این استایل شلوار مناسب بودن برای تمام فرم‌های اندامی است؛ اکثر خانم‌ها با هر فرم اندامی می‌توانند این شلوار را در استایل خود داشته باشند! اما بهتر است فرم اندامی مثلث یا گلابی گزینه دیگری را انتخاب کند.

شلوار اسکینی

شلوار اسکینی

 این مدل شلوار جین زنانه با ظاهری جذب محبوبیت بالایی بین خانم‌ها پیدا کرده‌ است. شلوارهایی از نوع لی زنانه اسکینی کاملا چسبان بوده و شکل اندام فرد را به خود می‌گیرند. این مدل شلوار تنوع بالایی داشته و در استایل‌های رسمی و روزمره قابل استفاده است.

 به این صورت که می‌توانید آن را با یک کفش اسپرت و شومیز یا تیشرت ست نموده و استایلی کژوال بسازید. یا اینکه  شلوار اسکینی را با یک کفش پاشنه بلند همراه با مانتویی بلند هماهنگ کرده و یک ظاهر رسمی ایجاد کنید.

بطور کلی شلوارهای جین اسکینی با انواع شومیز، کت اورسایز، کت چرم، کت جین، مانتو بلند و تیشرت استایلی جذاب می‌سازند. این نوع لباس جین زنانه برای افرادی که فرم بدن آنها گلابی شکل یا گرد است کاملا مناسب می‌باشد.

زیرا بین قسمت‌های مختلف پای آنها تناسب ایجاد کرده و شکل بدن را زیباتر می‌کند.اما در مقابل اگر فردی با پاهای لاغر از این شلوار استفاده کند لاغری پاهای او بیش از اندازه به چشم خواهد آمد. شلوار اسکینی برای فرم اندامی سیب گزینه مناسبی نیست.

شلوار جین بگ

شلوار جین بگ

تاریخچه این مدل از شلوار جین زنانه به دهه 80 میلادی و کشور انگلیس برمی‌گردد، یعنی زمانی که هنوز شلوار بگ با جیب‌های زیاد تولید می‌شد. اما کم کم به شلوارهای گشادی با کمرهای پایین تبدیل شدند که عمدتا سیاه‌پوستان آمریکایی از آن استفاده می‌کردند.

 امروزه شلوارهایی که از بالا تا پایین آزاد باشد را بگ می‌گویند و بیشتر در استایل‌های خیابانی و راحت از آنها استفاده می‌شود. اما طرح و رنگ‌های جدیدی نیز به بازار ارائه شده که آنها را با لباس‌های رسمی نیز می‌توان ست کرد.

شلوار بگ شکل پاها را نشان نمی‌دهد به همین دلیل افراد چاق می‌توانند از نوع تیره آن استفاده کرده تا کشیده‌تر بنظر برسند. همچنین شلوار جین بگ رنگ روشن برای افرادی با قد کوتاه و لاغر اندام نیز کاملا مناسب است. این مدل برای اکثر فرم‌های اندامی به جز گلابی مناسب است.

برای ست کردن این مدل شلوارها از کت یا مانتوهای کوتاه استفاده کنید و رنگ آن را متناسب با اندام خود انتخاب کنید. برای زیبایی بیشتر می‌توانید از یک کمربند کمک بگیرید و در نهایت با یک کفش تخت استایلتان را تکمیل کنید.

شلوار جین واید

شلوار جین واید

این مدل شلوار جین یکی از جدیدترین مدل‌ها بوده که جای خود را در کمد اکثر افراد باز کرده است. این مدل جدید در زمان کمی توانست در استایل‌های مختلف حضور پیدا کند.

تفاوتی که شلوار جین واید با شلوار بگ دارد در بخش ران است؛ شلوار بگ به صورت یکدست از بالا تا پایین آزاد است اما در شلوار واید لگ اینطور نیست. شلوار واید تنها در بخش ساق پا آزاد بوده و در بخش ران کمی جذب است.

اولین دلیل محبوبیت این شلوار، مناسب بودن برای انواع فرم اندامی است. تقریبا تمام فرم‌های اندامی می‌توانند با پوشیدن بالاتنه مناسب، استایل خوبی با این مدل شلوار داشته باشند.

شلوار جین بوتکات

شلوار جین بوتکات

هنگام خرید شلوار جین دخترانه مدل‌های متنوعی خواهید دید که یکی از خوش استایل‌ترین آنها به طور قطع شلوار بوتکات است. این شلوار از بالا تا زانو حالت راسته داشته و از زانو به پایین کمی آزاد می‌شود.

شلوار بوتکات شبیه به شلوار دمپا گشاد بوده و با اینکه یک استایل قدیمی محسوب می‌شود، امروزه دوباره به محبوبیت رسیده است. این مدل شلوار در ابتدا توسط کابوی‌ها پوشیده می‌شد و به علت اینکه برای پوشیدن با انواع بوت طراحی شده، بوتکات نامگذاری شده است.

با استفاده از این شلوار می‌توان پاها را زیبا و خوش فرم نشان داد. برای ست کردن آن می‌توانید از انواع تاپ، شومیز، تیشرت و غیره کمک بگیرید. شلوار جین زنانه بوتکات برای افراد قد بلند یک انتخاب ایده‌آل محسوب شده و در مقابل برای اشخاص قد کوتاه گزینه مناسبی نیست.

شلوارهای بوتکات جین در رنگ‌های مختلفی عرضه شده و با کفش‌های اسپرت استایلی جذاب می‌سازند. این مدل برای همه فرم‌های اندامی مناسب است. اگر می‌خواهید بدن شما شبیه به اندام ساعت شنی به نظر بیاید و منحنی‌های آن زیباتر دیده شود از شلوار بوتکات استفاده کنید.

شما لایق یک حس خوبید

قطعا هر فردی که به نوع پوشش اهمیت می‌دهد، لایق احترام و یک حس خوب است. شما با پوشیدن لباس‌های باکیفیت که مناسب اندامتان است درواقع برای خود ارزش بالایی قائل شده‌اید و به چشم افراد دیگر نیز زیباتر به نظر می‌رسید.

علاوه بر آن لذتی که از پوشیدن لباس‌های زیبا و باکیفیت به انسان دست می‌دهد، بسیار ارزشمند است. زنان و دختران در هر سنی با پوشیدن یک شلوار جین زنانه مناسب با اندام خود، می‌توانند حسی خوب را تجربه کنند.

 ما در رویال جین برای خلق این حس خوب تلاش می‌کنیم. دریافت رضایت بالای خریداران عمده و جزئی، ما را به ادامه این مسیر امیدوار کرده است. این مجموعه با فروش شلوار لی زنانه به صورت عمده و با کیفیت بالا توانسته است همراهانی همیشگی در این مسیر بیابد.

شلوار جین زنانه قیمت متفاوتی دارد و مدل‌ها و رنگ‌های گوناگونی توسط این مجموعه به بازار عرضه شده است. که برای خرید عمده می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت اقدام کنید.

جمع بندی

شلوار جین به عنوان یکی از کاربردی‌ترین نوع  پوشش‌های روزمره دارای مدل‌های متفاوتی بوده که در رویال جین 5 مدل از پرفروش‌ترین‌های آن به تولید می‌رسد. شلوار جین زنانه در این مجموعه در استایل‌های مام استایل، اسکینی، بگ، وایدلگ و بوتکات تولید شده و به صورت عمده به خریداران عرضه می‌شود.

سعی کنید در شلوارهایی که دارید تنوع ایجاد کرده و این شلوارها را در پوشش‌ روزمره می‌توانید استفاده کنید؛ چرا که به راحتی می‌توان با این نوع شلوارها استایل کژوال و اسپرت ساخت.

رویال جین با تولید محصولاتی باکیفیت و مطابق با مد روز، یک حس خوب را مصرف کننده هدیه می‌کند.

پرسش و پاسخ

استایل‌های مختلف شلوار جین زنانه هریک برای چه افرادی مناسب هستند؟

۱- شلوار جین مام استایل: بیشتر برای افراد قد بلند و لاغر یا اشخاصی که در ناحیه شکم و پهلو کمی اضافه وزن دارند مناسب است.
۲- شلوار جین اسکینی: شلوار اسکینی برای افرادی که اندامی پر یا متناسب دارند مناسب بوده و برای اشخاص لاغر اندام توصیه نمی‌شود.
۳- مدل بگ: این مدل برای افرادی که پاهای پرتری نسبت به بالاتنه دارند ایده‌آل بوده و افراد لاغر و کوتاه نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.
۴- جین نیم‌بگ: این شلوارها برای اکثر افراد و به خصوص کسانی که پاهای خیلی چاق یا لاغری دارند مناسب است.
۵- شلوار بوتکات: پوشیدن این نوع شلوار به کسانی که اندامی شبیه به گلابی دارند توصیه می‌شود.

چه مدل‌هایی برای خرید شلوار جین زنانه از رویال جین وجود دارد؟

مام استایل، اسکینی، بگ، نیم‌بگ و بوتکات مدل‌هایی است که در این مجموعه به تولید می‌رسد.

این مقاله را به اشتراک بذارید